tisdag 1 november 2016

Stress in i sista stund inför avresan

Som så ofta har jag arbetat mot klockan för att komma iväg idag till Arlanda i tid. Detta skrivs innan jag packar datorn och allt annat.

Nu kommer efter detta ett uppehåll, då alla modem och telefonkort tas ur under resan och ersätts under onsdagen i Delhi. Då vaknarbloggen på allvar.

Jag har ju bara haft sju månader på mig att packa och nu stressar jag!

Förutom att ta reda på namn på koleraserumet, få recept utskrivet och ta det under sista månaden före avresan är det endast anskaffandet av visum till Indien som höjt min puls något. Man fyller i ett formulär på nätet med en del fallgropar. Själv ramlade jag i gropen som heter referent i Indien under vistelsen. Det ska vara fullständig adress och telefonnummer, men det räcker med ett hotell!  Och du behöver bara sova där en natt. Men jag gjorde misstaget att ange en person jag ska bo hos och samtidigt inte få med en fullständig adress. Hem igen och fyll i ett nytt formulär på nätet och sedan in till David Bagares gata till India Visa Application Centre igen!

Nu packar vi ihop!

Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar