torsdag 3 november 2016

Äntligen ett fungerande internet

Återbesöket hos AIRTEL slutade i ett dubbelt misslyckande. Trots att jag via ett mindre kontor hittade ett större hade de inte något mobilt bredband för min dator. De hänvisade till marknadsledaren Vodaphone, som låg vägg i vägg. Där fungerade allt med ett nytt modem och ett telefonkort för 5 Gb till en kostnad av 2700 Irs för 4 veckor. Själva kortet gäller dock i tre månader. Sedan måste man ha ett nytt kort också. Mycket bra service av kunnig personal på Vodaphone. Det kan man inte säga om AIRTEL, vars personal mycket tjänstvilligt ville flytta över mitt kort till surfplattan, så att jag åtminstone kunde få någon nytta av det. Det hela slutade dock med att de petade ner kortet fel och fick det att fastna så långt ner att jag, trots fem olika försök i olika butiker, inte har kunnat få upp det igen. Idag ska jag köpa två små synålar och försöka själv.

Nu ska jag ut och skrämma slag på taxibilarna. Jag tror att jag skaffar en tuta själv. Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar